رفتن به محتوای اصلی
۲۸ اسفند, ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
مدیر منطقه ۳ شهرداری قم خبر داد

اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده

مطلب بدون عنوان 4034
مدیر منطقه سه شهرداری قم گفت: با اتمام پروژه احداث کمربندی موازی در موازی بلوار خداکرم ۸۰ درصد مشکلات ترافیکی این بلوار رفع می‌شود و مجموعه مدیریت شهری در تلاش است تا شهریور سال آینده این پروژه را به بهره‌برداری برساند.

مهرداد روحانی وزیری در حاشیه بازدید از کمربندی بلوار خداکرم در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد بالای تصادفات و ناایمن بودن بلوار خداکرم از سری مشکلات منطقه بود که توجه مجموعه مدیریت شهری را به خود جلب کرد.

وی با اشاره به ترافیک سنگین در بلوار خداکرم افزود: وجود شهرک‌های متعدد صنعتی در مسیر بلوار خداکرم موجب بار ترافیکی و نا ایمنی بلوار شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم از اجرای ۸ پروژه عمرانی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: زیرسازی و آسفالت لاین برگشت حدفاصل مسیر بهشت معصومه (س) تا پل دستغیب، احداث کامل لاین کندرو رفت، احداث ۳ سرعت کاه در بلوار خداکرم، نصب ۴ دوربین کنترل سرعت و اجرای ۶ هزار متر خط کشی ترافیکی به صورت دوجزئی از جمله پروژه‌هایی بود که در سال جاری انجام شد.

روحانی وزیری ادامه داد: با وجود شهرک‌های صنعتی، اداره گمرک، راه آهن و حجم سنگین ترافیک در مسیر بهشت معصومه به خصوص در روزهای آخر هفته دلیلی شد تا بلواری حدفاصل خیابان شهید رجایی تا کمربندی امام علی (ع) موازی بلوار خداکرم احداث شود.

وی با اشاره به اینکه احداث بلوار جدید فرصت خوبی را برای ساکنان منطقه ایجاد می‌کند، عنوان کرد: با ابلاغ و تصویب طرح تفصیلی و اراضی ۵۰ هکتاری ضلع شمالی کمربندی، احداث بلوار با عرض ۵۵ متر در طرح تفصیلی و به طول ۲.۵ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه سه شهرداری قم از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: برآورد انجام شده از اتمام این پروژه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است.

روحانی وزیری با اشاره به مشکلات احداث بلوار موازی با بلوار خداکرم، تاکید کرد: از مشکلات اجرای این پروژه می‌توان به تملک، جابه‌جایی دکل برق و ابلاغ طرح اشاره کرد، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است تا با تلاش مجموعه شهری پروژه احداث بلوار موازی با بلوار خداکرم شهریور سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه بالغ بر ۸۰ درصد مشکلات ترافیکی بلوار خداکرم رفع شود.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/KmP51